Thursday 14 March 2013

Sambutan Perdana Paus Fransiskus I (dari Balokn Basilika St.Petrus)


Sambutan Perdana Paus Fransiskus I (dari Balkon Basilika Santu Petrus)

"Saudara dan saudari, selamat sore ! kamu tahu bahwa tugas konklaf adalah memberikan seorang Uskup untuk Roma. Nampak bahwa saudara-saudaraku kardinal sudah pergi mengambilnya hampir dari ujung dunia. Tapi, kita sekarang ada di sini. Saya berterima kasih atas penerimaan, kepada komunitas diosis Roma, kepada Uskupnya, terima kasih. Pertama-tama saya ingin berdoa untuk Uskup Emiritus Bendiktus XVI. Kita semua berdoa untuk dia, semoga Tuhan memberkatinya dan semoga Maria melindunginya.”

Kemudian didoakan bersama doa Bapa Kami, Salam Maria dan Kemuliaan.

"Dan sekarang kita memulaikan perjalanan ini, Uskup dan Umat, perjalanan Gereja Roma, perjalanan dari Gereja yang memimpin dalam kasih semua gereja. Suatu perjalanan persaudaraan, cinta dan kepercayaan antara kita. Kita senantiasa berdoa untuk kita, satu sama lain, kita berdoa untuk dunia, agar dunia menjadi bagi kita suatu persaudaraan yang besar. Saya berharap agar perjalanan yang kita mulaikan saat ini – Kardinal Vicaris yang hadir di sini akan membantu saya – akan berbuah untuk karya penginjilan di kota yang senantiasa indah ini. Sekarang saya ingin memberikan berkat, namun pertama-tama saya memohon kebaikan anda. Sebelum Uskup memberkati umat, saya minta agar anda berdoa kepada Tuhan supaya Dia memberkati saya, doa dari umat yang memohon berkat bagi Uskupnya. Kita hening untuk doa anda bagi saya.

….. hening sejenak ……..
Sekarang saya akan memberikan berkat kepada anda dan kepada seluruh dunia, kepada semua orang (pria dan wanita) yang berkehendak baik.
… kemudian didoakan rumus berkat dalam bahas Latin seraya memberikan Indulgensi …….
“Terima aksih banyak atas penerimaan. Doakanlah saya dan kita akan berjumpa lagi sesegera mungkin. Besok saya ingin pergi berdoa kepada maria agar ia melindungi Roma seluruhnya. Selamat malam dan selamat beristirahat.”

Apostolic Blessing "Urbi et Orbi":
Brothers and sisters, good evening!
You know that it was the duty of the Conclave to give Rome a Bishop.  It seems that my brother Cardinals have gone to the ends of the earth to get one... but here we are... I thank you for your welcome.  The diocesan community of Rome now has its Bishop.  Thank you!      And first of all, I would like to offer a prayer for our Bishop Emeritus, Benedict XVI.  Let us pray together for him, that the Lord may bless him and that Our Lady may keep him. 
Our Father...
Hail Mary...
Glory Be...
And now, we take up this journey:  Bishop and People.  This journey of the Church of Rome which presides in charity over all the Churches.  A journey of fraternity, of love, of trust among us.  Let us always pray for one another.  Let us pray for the whole world, that there may be a great spirit of fraternity.  It is my hope for you that this journey of the Church, which we start today, and in which my Cardinal Vicar, here present, will assist me, will be fruitful for the evangelization of this most beautiful city. 
And now I would like to give the blessing, but first - first I ask a favour of you: before the Bishop blesses his people, I ask you to pray to the Lord that he will bless me: the prayer of the people asking the blessing for their Bishop.  Let us make, in silence, this prayer:  your prayer over me. 
[...]
Now I will give the Blessing to you and to the whole world, to all men and women of good will.
[Blessing]
Brothers and sisters, I leave you now.  Thank you for your welcome.  Pray for me and until we meet again.  We will see each other soon.  Tomorrow I wish to go and pray to Our Lady, that she may watch over all of Rome.  Good night and sleep well!

No comments:

Post a Comment